Sfaturi pentru securitatea contului de e-mail

Contul de email, mai ales cel al firmei, poate conține informații extrem de prețioase, care trebuie protejate.  Ce te faci, însă, dacă îți este spart contul de email și, cel mai important, cum poți să previi să se întâmple un astfel de lucru? 

Securitatea contului de email – practici sănătoase, pentru siguranță maximă

Majoritatea informațiilor, inclusiv cele sensibile, sunt transmise mai ales electronic. Emailul este, în continuare, cea mai utilizată cale de schimb informațional, inclusiv de transmitere a unor documente importante.  Iată câteva modalități prin care îți poți menține contul de email în siguranță:

Creează o parolă puternică. Caracteristicile unei astfel de parole sunt lungimea (să fie cât mai lungă), să conțină un mix de litere (să fie și cel puțin o majusculă), numere și simboluri și să nu aibă legătură cu informații personale sau ale firmei (date de naștere, adresă, denumire firmă, CUI) și să nu conțină cuvinte comune din dicționar.

Nu folosi aceeași parolă pentru mai multe conturi. În niciun caz nu vei folosi pentru emailul de la muncă parola de la emailul personal. Evită să folosești aceeași parolă pe diverse conturi pe care ți le faci pe site-uri (conturi client, de abonare la NL ș.a.). Fiecare cont trebuie să aibă propria parolă. 

Folosește multifactorul de autentificare – o tehnologie de securitate care necesită mai multe metode de autentificare. De exemplu, dacă ai observat, atunci când vrei să te autentifici pe pagina de Facebook de pe alt dispozitiv, acesta îți trimite un cod de autentificare și pe telefon, pentru a se asigura că tu ești proprietarul respectivul cont. Cu ajutorul MFA (multifactorul de autentificare) sunt blocate 99.9% dintre atacuri.

Ia atacurile de tip phishing în serios –Cea mai comună formă de phishing sunt emailurile cu titluri atractive sau alarmiste. Nu descărca fișiere și nu da click pe link-uri din emailuri suspecte. De obicei și adresele de email au denumiri care ridică semne de întrebare.

Evită folosirea Wi-Fi-ului public, mai ales când vrei să accesezi contul de la muncă. Conexiunile publice sunt o țintă sigură pentru atacuri. Dacă angajații se conectează la e-mailul corporativ prin Wi-Fi public, oricine din acea rețea își poate accesa și e-mailul.

Nu folosi emailul personal în scopuri de serviciu și nici viceversa. O astfel de practică poate duce la amenințări precum spear phishing (atac rău intenționat de falsificare a e-mailurilor, care vizează o anumită organizație).

Ce faci dacă ți-a fost compromis contul?

Cum îți dai seama că emailul tău a fost compromis? De obicei, se întâmplă următoarele situații:

  • nu reușești să te mai autentifici în contul tău, semn că hackerii au schimbat credențialele (user name și parola);
  • dosarul cu fișiere trimise arată ciudat: fie e plin de emailuri pe care tu nu le-ai trimis niciodată, fie apare gol, chiar dacă tu nu ai șters emailurile de acolo;
  • pot apărea mesaje pe care tu nu le-ai trimis niciodată pe conturile tale sociale.

Dacă ți-a fost compromis contul de email, contactează echipa de suport tehnic imediat. 

Primul lucru care trebuie făcut în acest caz este să redobândești controlul asupra contului tău, asta însemnând că echipa tehnică îți va crea alt user name și altă parolă. Apoi, schimbă întrebările de securitate – alege întrebări cu răspunsuri care nu pot fi ușor de ghicit. Dacă nu ai activat multifactorul de autentificare, despre care îți spuneam și mai sus, e timpul să o faci. 

Informează-i pe cei din jur că ți-a fost atacat contul de email și spune-le să nu acceseze niciun email/mesaj suspect care pare venit din partea ta. Trebuie să șteargă imediat orice email suspect, pentru a nu fi și ei victime ale hackerilor.

Verifică setările emailului. Acestea pot fi modificate de hackeri, pentru a compromite și mai mult securitatea emailului. Fii atent/ă ca în semnătura ta să nu există vreun link suspect/necunoscut.

Scanează dispozitivul pentru a te asigura că nu are vreun virus. Semnele că dispozitivul tău a fost infectat sunt: apariția unor pop-up-uri, aparatul funcționează greoi, ai probleme la închiderea sau repornirea dispozitivului, observi existența unor aplicații necunoscute de pe dispozitiv.

Pentru ca pe viitor să nu mai fii ținta unui atac, cere sfaturi de la furnizorul de servicii de e-mail despre modalitățile prin care îți poți face contul mai sigur.

Despre Hostgate

Îți punem la dispoziție servicii de gazduire web shared, Servere VPS (pasul intermediar între hostingul shared și serverele dedicate, la prețuri considerabil mai mici), dar și Servere Dedicate, destinate celor care au nevoie de aplicații speciale. Serverele sunt oferite într-un centru de date ultramodern din București și dispun de ultimele tehnologii din domeniu. 

De asemenea, îți oferim serviciul de Înregistrare Domenii, care conține cele mai populare extensii, precum și serviciile de Reseller Web, E-mail Marketing și Web Development. 

Mai multe informații despre serviciile noastre poți găsi pe site-ul nostru, dar ne poți contacta și la tel. 0376 448 228.

Suport telefonic și chat: Luni – Vineri, între 09:00 – 18:00.Suport tehnic online: 24/7, e-mail și tickete.

Lasă un comentariu