CMS-uri pentru ecommerce

Să ai propria afacere este un pas important și trebuie, încă de la început, să faci alegerile cele mai bune pentru a avea șanse de progres. Cum business-urile online sunt foarte populare în zilele noastre, mai ales magazinele online, hai să vedem împreună are sunt cele mai popular CMS pentru ecommerce.

Primul lucru: ce este un CMS?

CMS este un sistem de management a conținutului (Content Management System), care îți permite să gestionezi conținutul de pe site (magazinul online). Ne referim, desigur, la imagini, videoclipuri și alte tipuri de materiale care au legătură cu afacerea ta. Modul în care personalizezi toate aceste elemente va oferi unicitate magazinului tău și brandului.

Există mai multe CMS-uri, despre care vom vorbi în cele ce urmează, fiecare cu avantajele/dezavantajele și costurile sale. Alegerea unuia dintre ele depinde de suma pe care vrei să o investești, dar și de găsirea unui programator care să cunoască foarte bine CMS-ul ales de tine. 

CMS populare pentru eCommerce

WooCommerce este un plugin de la WordPress care îți permite să transformi un site de prezentare/blog într-un magazin online. Este cea mai populară platformă de eCommerce, aproximativ 30% dintre magazinele online fiind construite cu ajutorul WooCommerce. 

Avantaje:

  • Interfață ușor de utilizat
  • Ușor de instalat
  • SEO friendly
  • Acceptă majoritatea formele de plată. Plățile sunt simple.
  • Oferă multe opțiuni de personalizare
  • Control deplin al conținutului
  • Îl poți descărca gratuit
  • Încărcare gratuită

Dezavantaje:

Magento este o platformă realizată în PHP, care este pe piață din 2008. Multe companii, în special cele mari, optează pentru Magento pentru că le oferă mai multe avantaje, cum ar fi: posibilitatea de a avea multimagazine, flexibilitate foarte ridicată, funcționalitate B2B etc. Platforma este disponibilă în 2 variante: Open Source (gratuită, dar limitată în funcționalități) și Commerce.

De asemenea, dispune de o varietate de extensii, care includ și soluții precum CRM, ERP sau chatbot (un program de inteligență artificială care imită comportamentul unui partener de discuție).

Avantaje:

  • Are multe funcții utile
  • Instrumente avansate de marketing (varianta Commerce)
  • Încărcare rapidă
  • Dashboard ușor de utilizat
  • Nivel ridicat de personalizare
  • Funcționalitate B2B (varianta Commerce)
  • Page builder (varianta Commerce)

Dezavantaje:

  • Destul de costisitor (varianta Commerce)
  • Sunt necesare cunoștințe tehnice avansate – s-ar putea să găsești mai greu un programator care să cunoască foarte bine această platformă
  • Suport limitat pentru varianta Open Source

OpenCart este o platformă open source, ușor de instalat și utilizat, ideală mai ales unei afaceri mici, cu buget limitat. Îți pune la dispoziție numeroase template-uri și peste 13000 de extensii. 

Avantaje:

  • Se pot gestiona mai multe magazine cu un singur cont
  • Este gratuit
  • Ai posibilitatea de a integra mai multe opțiuni de plată

Dezavantaje:

  • Oferă mai puțină Securitate comparativ cu alte platforme
  • Personalizări SEO limitate

PrestaShop deține toate elementele necesare unui magazin online, dar se pot utiliza plugin-uri și teme suplimentare pentru a crește performanța site-ului.

Avantaje:

  • Stocuri ușor de gestionat
  • Ușurință în a crea produse
  • Ușor de personalizat: plăți, modalități de livrare etc.
  • Simplu de instalat/configurat
  • Nu presupune cunoștințe tehnice avansate
  • Accepta gateway-uri de plată securizate

Dezavantaje:

  • Scalabilitate redusă – se pretează pentru afacerile mici și mijlocii
  • Suportul tehnic nu este gratuit

Funcționalitățile suplimentare pot fi costisitoare

Lasă un comentariu